menuordersearch
adhdm.com

آرشیو اخبار صفحه یک ,

تیک نظریه ی پاولف (شرطی کردن کلاسیک) نظریه ی پاولف (شرطی کردن کلاسیک) ایوان پتروویچ پاولف Ivan Petrovitch Pavlov فیزیولوژیست روسی، یکی از کسانی است که در روانشناسی یادگیری بسیار مشهور است و این شهرت خود را مدیون آزمایشهای علمی‌ در مورد یکی از روشهای یادگیری یعنی بازتابهای شرطی Conditioned Reflex استکه اساس چندین نظریه یادگیری شد و هنوز هم بخش مهمی‌ از دانش روان شناسی معاصر است. از نظر پاولف یادگیری عبارت است از ایجاد ارتباط بین محرک (STIMULUS) و پاسخ(RESPONSE) (S→R) که بر اثر اصل مجاورت بوجود می‌‌آید. شنبه یازدهم فروردین ۰۳ تیک روان‌شناسی گشتالت روان‌شناسی گشتالت بنیان‌گذار روان‌شناسی گشتالت، دانشمند آلمانی ماکس ورتایمر است و هکارانش کهلر و کافکا بود. منظور از گشتالت، شکل، انگاره یا طرح است. معنی گشتالت در این نظریه آن است که، کل از اجزای تشکیل‌دهنده‌ آن بیشتر است. یعنی کل، دارای خواص یا ویژگی‌هایی است که در اجزای تشکیل‌دهنده‌ آن یافت نمی‌شود و از خیلی جهات، تعیین‌کننده‌ خصوصیات اجزاء است.. البته نظریه پرلز هم از روانکاوی مخضوصا ویلهم رایش هم از پدیدار شناختی تاثیر پذیر بوده است. شنبه یازدهم فروردین ۰۳ تیک رویکرد پردازش اطلاعات(خبرپردازی) نقطه ی مرکزی روانشناسی شناختی، ایده‌ی پردازش اطلاعات رویکرد پردازش اطلاعات(خبرپردازی) نقطه ی مرکزی روانشناسی شناختی، ایده‌ی پردازش اطلاعات رویکرد پردازش اطلاعات(خبرپردازی) نقطه ی مرکزی روانشناسی شناختی، ایده‌ی پردازش اطلاعات است شنبه یازدهم فروردین ۰۳ تیک دیدگاه نئو پیاژه ها دیدگاه نئو پیاژه ها دیدگاه نئو پیاژه در اثر انتقاد ازنظریه رشد شناختی ژان پیاژه پدید آمد.
به‌طور‌ کلی، نظریه‌ های نئو پیاژه‌ای رشد شناختی که توسط کیس، دمتریو، هالفورد، فیشر و پاسکوال-لئونه ارائه شده‌اند، تلاش کردند تا نظریه پیاژه را با نظریه‌های شناختی و افتراقی سازمان‌دهی و توسعه شناختی ادغام کنند. هدف آن‌ها توضیح بهتر عوامل شناختی رشد و تفاوت‌های درون فردی و بین فردی در رشد شناختی بود.
جمعه دهم فروردین ۰۳
تیک نظریه شناختی جروم برونر نظریه شناختی جروم برونر در ۱ اکتبر ۱۹۱۵ در نیویورک متولد شد. برونر نابینا به‌دنیا آمد، اما بینایی خود را بعد از عمل آب مروارید در دو سالگی بدست آورد. پدرش در اثر سرطان در ۱۲ سالگی او درگذشت و مادر داغدارش مدام خانواده را حین سال‌های مدرسه جروم برونر، از شهری به شهر دیگر جابجا می‌کرد. او در دانشگاه داک روانشناسی خواند و بعد در هاروارد آن را ادامه داد و توانست از آن مدرک دکتری خود را در سال ۱۹۴۱ همراه با گوردون آلپورت و کارل لشلی دریافت کند. جمعه دهم فروردین ۰۳ تیک آلبرت بندورا به یادگیری مشاهده ای(نظریه یادگیری اجتماعی) آلبرت بندورا به یادگیری مشاهده ای(نظریه یادگیری اجتماعی) آلبرت بندورا به یادگیری مشاهده ای(نظریه یادگیری اجتماعی)
( می‌بینم و یاد می‌گیرم)
آلبرت بندورا در ۴ دسامبر ۱۹۲۵ در منطقهٔ زیبا ولی کوهستانی و سرد شمال آلبرتا، کانادا به دنیا آمد. مثل بسیاری از کودکانی که در روستاهای کوچک به دنیا می‌آیند، بندورا، از ابتدائی تا دبیرستان به یک مدرسه رفت. اما به خاطر کمبود معلم و منابع مختلف، از بندورا و دیگر دانش آموزان خواسته می‌شد که به خودشان درس دهند. بعد از دیپلم و در تابستان، بندورا در عملیات ساخت بزرگراه آلاسکا به عنوان کارگر مشغول به کار شد
شنبه چهارم فروردین ۰۳
اصفهان
whatsup