menuordersearch
adhdm.com

رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام درس خواندن ,

۱۳۹۹/۲/۱۸ پنج شنبه
(1)
(0)
رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام درس خواندن
رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام درس خواندن

چهارده راهکار مهم برای رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام درس خواندن :
با توجه به این که ممکن است این مشکل برای خیلی از ما پیش بیاید و باعث شود تا نتوانیم مطالعه ی مفید و مداومی داشته باشیم، راهکارهایی را برای شما ارائه کردیم که با رعایت آنها تا حد زیادی می‌توانی این مشکل را رفع کرده و هنگام مطالعه، شادابی و سرحالی کافی را داشته باشید.
1. از مطالعه پراکنده و نامنظم خودداری کنید : مطالعات شما باید مشخص و با برنامه ریزی منظم در زمان های مناسب باشد
2. یک برنامه ریزی مدون برای تمام کارهایتان در نظر بگیرید: هدف این نیست که تمام کارهایتان را دقیقا طبق ساعت انجام دهید، بلکه می‌توانید امور خود مانند خواب، مطالعه، ورزش و … را بر اساس نظم و برنامه ریزی، تا حدی سامان دهید
3. در مکانی که خیلی گرم است درس نخوانید: باید توجه کنید که دمای مکان مطالعه نباید خیلی گرم باشد (حداکثر ۲۵-۲۴ درجه سانتی گراد)
4. نشستن صحیح هنگام مطالعه: اکثر مشاوران تحصیلی و پزشکان توصیه می‌کنند که اصلا به صورت دراز کشیده و خوابیده درس نخوانید
5. پرخوری نکنید: دقت داشته باشید که خوردن زیاد و بیش از حد موجب سنگینی و خواب آلودگی شما می‌شود
6. قدم بزنید: وقتی که احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی می‌کنید، با یک پیاده روی نسبتا تند، انرژی و هوشیاریتان را افزایش دهید.
7. برای رفع خواب آلودگی مدتی کوتاه از فضای مطالعه بیرون بروید
8.. یک دوش با آب ولرم برای رفع خواب آلودگی بگیرید
9. خواب کافی در شب : این اشتباه در بین اغلب دانش آموزان پیش می‌آید که شب را به دلیل اینکه سکوت بیشتری دارد، برای مطالعه انتخاب می‌کنند. اما باید توجه کنید که این کار سبب به هم خوردن سیستم بدنی و ذهنی شما می‌شود.
www.adhdm.com
10.فعالیت های بدنی کوتاه بین مطالعه فراموش نشود: سعی کنید هنگام مطالعه، در فاصله های زمانی کوتاه، فعالیت های بدنی مختصری داشته باشید.
11✍️ خمیازه بکشید، اما مواظب فک خود باشید، دیده شده که شدت زیاد، گاهی به کشیدگی یا رفتگی فک منجر می‌شود.
12. تغذیه غنی و مقوی بسیار مهم است.

13. در هنگام خستگی، ذهن، دنبال یک کار ساده، فعالیت آسان تر و شاید هم لذت بخش مثل آهنگ گوش ذاذن، کامنت در شبکه های اجتماعی، بازی ور رفتن با در گوشی هوشمند، تماشای تلویزیون ... است. شما اگر می‌خواهید سراغ این فعالیت ها بروید، اما یادتان باشد، در مسیر هستید، پس آن جا بیش از 20 دقیقه نمانید که دیرتان شود و بقیه مسیر را نروید. و نهایتا این که در این تله که در مسیرتان است گرفتار نشوید. بله یادتان باشد، گرفتار دام یا تله های مسیر نشوید که بقیه راه را نتوانید بروید. البته همان طور که قبلا گفتم و حالا هم می‌گویم در هنگام خستگی حین مطالعه 15 دقیقه استراحت کنید و راهکارهایی را که بر شمردم ، با دقت انجام دهید.(بخشی از سخنرانی دکتر قوام 1398)
14. تکنیک پیشنهادی(آرامش) ۴۷۸           
www.adhdm.com
تکنیک ۴۷۸ برای رهایی از اضطراب و تنش که توسط دکتر ویل از دانشگاه هاروارد ابداع شده؛ در واقع یک تکنیک تنفسی ضد اضطراب و استرس است به این معنی که شما یاد می‌گیرید که در مواقعی که تنش ندارید با تمرین مکرر آن، خود را برای کاهش اضطراب و پرخاشگری در مواقعی که تنش دارید آماده کنید. افرادی که مشکل قلبی عروقی دارند با نظر پزشک انجام دهند.
روش اجرا بسیار ساده است:
۱- می‌بایست بر روی یک تخت و یا مبل راحتی دراز کشیده
۲- در ابتدا به مدت ۴ ثانیه نفس را فرو دهید
۳- سپس بمدت ۷ ثانیه نگه داشته
۴- در نهایت به مدت ۸ ثانیه اجازه دهید که هوا از ریه هایتان خارج شود.
این روش کاهش استرس، به مرور تنش های عضلانی و اضطراب شما را برطرف کرده و کاهش استرس سبب می‌گردد که در تنشهای بین فردی، کنترل بیشتری بر رفتار خود داشته باشید و کمتر عصبی شوید.

www.adhdm.com
هر روز 3بار این ضد استرس و اضطراب را انجام دهید(478)

انسان ها بهتر است باور کنند؛ هر چه بیشتر عصبی شوند، به فنا و شوربختی نزدیک تر خواهند شد.

 

اصفهان
whatsup